torsdag 14 april 2011

Meddelande från Kina

Jag fick precis ett mail från en kollega som befinner sig på konferens i Kina. Jag tar mig friheten att återge hela mailet eftersom det indirekt berör grundläggande yttranderättsliga och demokratiska frågor. Företeelser där Kina, ur ett västeuropeiskt perspektiv, har en del övrigt att önska:

Tjena.
har kommer ett litet medelande fran Kina. Hitentills har det varit ett tamligen speckat schema utan mycket pauser, men med mycket jetlagg. Jag har tyvarr inte kunnat uppdatera mig pa bloggen eftersom den av nagon dunkel anledning ar blockerad. Samma galler for facebook, sa jag kan inte komunicera med det heller. Jagh tror dock vi vantar med inlagg pa bloggen tills vi ar tillbaka, det blir nog lite konstigt annars. Mojligen kan du skriva att de utsanda sett manga intressanta foredrag, samt nogra mindre intressanta. Under tecknad vill framhall tjejerna fra Taiwan som glatt pratade om gisdata som illustration for massutrotningsprocesser 70 000 fore var tid. Annars sa kan vi val vanta med inlagg. Nu maste jag sluta, det ar ko till dessa datorer. Ses pa tisdag.

1 kommentar:

  1. Och Martin Rundqvist (som driver Aardvarchaeology) upplever samma problem: http://scienceblogs.com/aardvarchaeology/2011/05/i_hate_the_great_firewall.php

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.